Bismillahirrahmanirrahim,
Onlar(Ensar ve Muhacir -r. a. ecmain-), insanların içerisinde tek bir ümmettir(millettir)'ler.
Müminler, aralarında doğrulukla diyet ve fidyesini ödemedikleri bir borçlu veya fakir bırakmayacaklardır. Hiçbir mümin başka bir müminin kölesiyle ittifak etmeyecektir. Takva sahibi olan bütün müminler, müminler arasında fesat, düşmanlık, zulüm ve kötülük isteyenlere, kendilerinden olup da azıtanlara karşı olacaklardır. Kötülük yapan, zulmeden içlerinden birinin çocuğu dahi olsa, hepsinin elleri onun üstünde(ona karşı) olacaktır. Bir kafire kısas olarak, bir mümin diğer bir mümini asla öldürmeyecektir. MÜMİNE KARŞI KAFİRİ DESTEKLEMEYECEKTİR. Allah'ın teminatı birdir, en aşağı seviyede olanlar bile onunla himaye edilir. MÜMİNLER, BÜTÜN İNSANLARA KARŞI, BİRBİRLERİNİN DOSTU VE VELİSİDİRLER. Yahudilerden bize tabi olanlar için yardım ve iyi örnek vardır. Zulme uğramazlar. Onlara karşı kimse desteklenmez. Müminlerin sulhu birdir. Hiçbir mümin, karşılıklı denk ve adaletli olmadığı müddetçe Allah yolunda savaşta sulh yapamaz. Bizimle savaşan bütün gaziler birbirlerinin peşi sıra mükafatlarını alırlar. Müminler Allah yolunda döktükleri kanlarda birbirlerine eşittirler. Takva sahibi olan müminler, hidayetin en doğrusu ve en iyisi üzeredirler. Hiçbir müşrik Kureyş'e ait bir malı veya bir kişiyi himayesi altına alamaz ve onunla bir mümin arasında engel oluşturamaz. Kim bir mümini öldürürse, maktulun ehli kan hakkından vazgeçmedikçe, kısas yapılarak öldürülür. Bütün müminler böyle bir kişiye karşı yek vücut halindedir. ONUN ALEYHİNE KIYAM ETMEKTEN BAŞKA HİÇBİR ŞEY KENDİLERİNE HELAL OLMAZ. Bu sahifede yazanları(antlaşmayı) kabul eden hiçbir müminin, herhangi bir bid'at-fesat çıkarana yardım edip onu koruması helal değildir. KİM BÖYLE BİR KİŞİYE YARDIM EDER VE ONU BARINDIRIR-DESTEKLERSE, KIYAMET GÜNÜNE KADAR, ALLAH'IN LANETİ VE GAZABI O KİŞİNİN ÜZERİNE OLUR. BÖYLE YAPTIKTAN SONRA DOĞRULSA VE TÖVBE ETSE DE KENDİSİNE BİR FAYDA VERMEZ.
"BİR ŞEY ÜZERİNDE NE KADAR İHTİLAFA DÜŞERSENİZ DÜŞÜN, SONUÇTA ONU ALLAH'A(C.C.) VE RASULÜ MUHAMMED'E(S.A.V.) BIRAKIN."
(Tezhib-i Siyer-i İbn-i Hişam: s. 124)